Friday, March 31, 2006

BREKEND NIEUWS: Het is een zooitje

Ik was dus van plan om een maand vakantie te doen voordat ik me in de slangenkuil stort met 30 kleine 6 jarige monstertjes op een Thaise lager school. Ik was dus van plan om naar bangkok te gaan. Boeken kopen, films kijken, enorme hamburgers eten: van die dingen. Helaas hebben ze net het belangrijkste boekenkoop/filmkijk/hamburgereet-gebied van Bangkok zo'n beetje dicht gegooid omdat er een stuk of tienduizend anti-premier-Thaksin-demonstranten gingen kamperen. Dit in verband met de aankomende verkiezingen (2 april) die dan weer geboycot worden door iedereen behalve de party van Thaksin zelf. Dus gaat ie winnen? Ja. Maar wat er nou echt gebeurd na 2 april weet niemand. Zelfs de BBC niet echt (en die zouden toch de types met de onafhankelijke info moeten zijn), zag ik vanmorgen op tv. De vorige keer dat er een dergelijk machts vacuum was draaide het uit op twee dagen chaos, avondklok, media black out en schieten (en daarna gezellig amnestie van de koning voor iedereen). Dus dat tripje Bangkok: even wachten. Hopelijk breekt de pleuris niet ook nog even uit in Laos, want dat was het volgende op het vakantie lijstje. Check zelf het laatse nieuws (als je dit zeer slappe semi journalistieke aftreksel zo mag noemen) in de krant van de koning www.bangkokpost.com of de anti Thaksin aanhangers www.nationmultimedia.com (Thaksin zelf heeft niet echt een krant, maar dat hoeft ook niet die heeft alle tv kanalen al :) Oja: het eerste behoorlijke artikel dat een beetje normaal uitlegt wat er aan de hand is staat hiero.

No comments: