Tuesday, January 24, 2006

De koning en ik















Oplettende lezertjes hadden het -heel scherp-al gezien (zie de comments van de vorige post): ik heb de Thaise koning aan de muur hangen. Dat komt niet omdat ik naast een stropdassendrager ook nog een een sakkerse koningshuizenfreak ben geworden. Dat komt omdat ik een gemeubileerd huis huur en daar staat een ijskast in, een tv, een tafel en ook deze gezellige foto van Zijne Koninklijke Hooghuid en Mevoi Hare Koninklijke Hoogheid plus de poes hoort bij de inboedel. Weghalen kan niet. Nou hoor ik je al denken: het is toch godverjozef en nondedomme je eigenste huis van je eigenste centen? Bijna wel ja. Maar in een land waar ze (not kidding) een aparte taal hebben om tegen de koning te praten, waar je niet eens naar een vergeelde sticker van de koning in een smerige ouwe taxi mag wijzen of sterker: niet op je wegwaaiende briefje van 100 baht mag gaan staan omdat daar de koning op staat, laat je dat wel uit je grote gelige kaaskop. Ik neem eigenlijk al een risico door deze plaat op het web te knallen. Hij is scheef en dus alles behalve netjes eigenlijk. Verder iets over het koninklijk huis zeggen durf ik al helemaal niet. Ik hoorde net al een helicopter en een sirene en je kan nooit weten. Gelukkig zijn ze erg vrienden met Bea. Kan ze in haar aller aardappeligste Engels uitleggen dat ik het allemaal niet zo erg bedoel.

No comments: