Wednesday, October 19, 2005

It's free

Twee lessen gehad. Een les met 1 student. Piece of cake. Tweede les al een stuk lastiger: 5 studenten die allemaal op hun eigen tijd binnenkwamen, moeilijk grammatica, laag niveau. But it's all in a days job ;) En het ging uitstekend. Pfew!
En dan nu een Thaise student zoeken die een gratis les wil. Typische TEFL-opdracht. Eitje, zou je zeggen. Maar nee. Het meisje van de fruitstal aan de weg spreekt echt geen woord Engels. En dan bedoel ik geen woord. Yes? Geen flauw idee. No?? Okay, volgend slachtoffer vragen. Weer mis. Je moet toch echt iemand hebben die al wat Engels spreekt. Of misschien een tussenpersoon gebruiken, maar waar haal je die dan weer vandaan?
Ik loop naar de 7/11 voor wat chips en suikervrije ice tea en loop naar de kassa om af te rekenen. "You get one free." Hij geeft er een klein pakje ice tea bij. Hee, die man achter de toonbank spreek Engels! Enthousiast vertel ik hem dat ik hem een gratis les Engels wil geven. "Yes", zegt hij. Hebbes, denk ik. "Is October, is free in 7/11."

No comments: